Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

> Är du verkligen säker på det?

Nä, jag har inte kollat med nmap men jag har frågat dem. (Ja, en tekniker alltså.)

De sa att alla portar var öppna, både inåt och utåt.

> Då tyckte pressen att det var internetleverantörernas ansvar att förhindra
> att folk kunnde mappa upp andra personers diskar..
> skulle tro att de flesta leverantörer spärrar sambatrafik..

Det verkar troligt. Jag får kolla när jag kommer hem.

> så även om flera av oss vill kunna sätta upp servrar på nätet så vill
> gemene man känna sig säker när han är på nätet.. å andra sidan om man vill
> känna sig säker så sätter man inte upp oskyddade nättjänster eller?

Det där var väl ett problem med någon Windowsversion som per automatik delade ut
hela C: och den defaultinställningen har nog MS ändrat.

/Fredrik