Re: Problem med exim: cannot connect to server...

> Det handlar till stor del om vad som är praxis i branschen. Internet
> har hittintills alltid varit tvåvägs, men det är inte alls säkert att
> det kommer att förbli så i all framtid. Det är därför det är ganska
> farligt när tvåvägskommunikationen naggas i kanten på det här viset.
> (Telia stänger port 25 inåt.) På det sättet kan Telia och andra
> intressenter sakta men säkert göra det till praxis att alla portar
> inåt är stängda.
>
> ALLA portar öppna ALLTID!! (Tack, Bredbandsbolaget, ni har verkligen
> fattat!)

Är du verkligen säker på det?
minns att kvällstidningarna i omgångar hade skriverier och pekade ut diverse
internetleverantörer pga sk. säkerhetsbrister.. (jag tror det hade med
ngt med winburkar att göra? :)
Då tyckte pressen att det var internetleverantörernas ansvar att förhindra
att folk kunnde mappa upp andra personers diskar..
skulle tro att de flesta leverantörer spärrar sambatrafik..

så även om flera av oss vill kunna sätta upp servrar på nätet så vill
gemene man känna sig säker när han är på nätet.. å andra sidan om man vill
känna sig säker så sätter man inte upp oskyddade nättjänster eller?

VARNING Nokian däckägare! för lite spänning kan få dig att söka spänning
på annat håll.. sätt inte upp oskyddade mailservrar på internet

//Daniel Hrynczenko
tomte is the fairy of the dwarf who put on the triangle hat which lived in
north europe
http://www.yo.rim.or.jp/~tomte/in-e.html