Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

> On Thu, 7 Nov 2002, David Röhr wrote:
> Om det nu vore en tjänst som man fick använda tidigare så kunde jag
> hålla med dig där. Men nu var det ju faktiskt så att man faktiskt inte
> fick ha några tjänster igång om jag minns rätt. Då kan man väl knappast
> kräva något av företagen bara för de stänger en port som borde varit
> stängd från början.
>
> Jag förstår inte hur man kan bli grinig över en sådan sak? Man ska mer
> vara glad att inte telia aggerat mer surt och börjat anmäla folk för
> servertjänster och vem vet.. Nu har jag ingen aning om hur kontrakten
> [...]

Jag ringde telia för min egen räkning, tydligen öppnar de upp om man ber
om det och så får man skriva på ngt extra avtal, de kunde inte förklara
i kundtjänst vad avtalet gick ut på, kommer väl i lådan snart.

Mängden data som skickas via mail är inget de kan stänga av eller åtala
någon för, en enda leecher på kazaa eller av de där ptp programmen heter
laddar på en timme ned mer data än alla mail jag fick under förra året
(obs, jag har inte min mail på adsl-snöret).

Jag förstår att telia vill stänga port25 eftersom det säkert minskar
spammandet väldigt kraftigt, dock är information innan bra.

Tycker vi lägger ned diskussionen eftersom telia gärna öppnar upp. Vi
kan hålla på i timmar och diskutera för eller mot. David gillar
överraskningar, jag gillar dem inte om de är negativa =)

- lars