[Jätte-OT] Re: [OT] Re: Problem med exim: cannot connect to server...

> Nu har jag en dålig dag igen & har svårt att hålla mig från att säga att
> listan håller för låg kvalitét. Styr upp!

Det finns alltid någon...

> Diskussionen som blossat upp har ingen (void) anknytning till debian.
> Det slutade den ha när frågeställaren fick reda på att felet inte var
> debianrelaterat.
>
> Ifall ni vill diskutera operatörer i allmänhet så gör det i er lokala
> eller rikstäckande lug/whatever & låt debianlistan vara en plats för
> saker relaterade till debian.

Nä.

Jag kan ha viss förståelse för att man vill att en debian-lista ska
innehålla debian-saker. Men när någon intressant dyker upp så
tänker jag inte låta mig hindras av att platsen är lite illa vald.

Men vi människor är så besvärliga att vi blir inspirerade till både det
ena och det andra både här och var. Ideér, tankar och gräl (förhoppningsvis
konstruktiva men den andra sorten är också OK) dyker upp där man
minst anar det. Malplacerat, visst, so be it. Innehållet är viktigare än
platsen. Och jag *kan* inte flytta den här diskussionen någon annastans
även om jag skulle vilja.

Jag säger; låt tjafset flöda, det kostar inget. Lite, OT, so what. De mest
fängslande och inspirerande saker jag läst har oftast varit OT.

Jag tycker att det var en intressant diskussion som garanterat berör
många på listan, så jag fortsätter.

> Hur svårt kan det vara att sluta handla av värdelösa aktörer?

Den frågan har jag också ställt mig.

> Jag har
> varit teliafri sen jag 1995.

Det är imponerande, jag skulle också vilja vara det. Men tyvärr kommer jag
inte undan Telia om jag vill ha en telefon i min lägenhet.

> Det är en fri marknad. Vilken operatör man
> har handlar inte om hur mycket tur man har utan vilka aktiva val man
> gör.

Medhåll.

/Fredrik