Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

> 350kr är väl ingenting för den hastighet samt hållbarhet du får för
> priset? Vill du maila kan du använda dig av din internetlevrantörs SMTP,
> och vill du kunna ta emot mail så går det att sätta upp konton för
> kanske några kronor extra per månad.

Återigen; det spelar ingen roll vad det kostar. Det är ingen som tvingar någon
att bli ADSL-leverantör.

Det här är inte en fråga om teknik utan om attityder, sluta nu att vara så
förbannat pragmatiska och försök tänka i lite mer storslagna termer.

> Och vem ska betala för den FTP-servern då?

Jag förstår inte frågan.

> Jag menar, inget företag gör
> det här för att vara snäll, de gör det för att tjäna pengar.

Och Telia tjänar inte pengar?

> Skulle
> privatpersoner hantera sin mail hemma så tappar många av företagen
> mycket av deras egna tjänster. Och det skulle jag inte gå med på om jag
> hade företag (:

Du skulle nog bli så illa tvungen eftersom din konkurrent gör så och dina
kunder går dit annars.

/Fredrik