Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

> Jag föstår dom.

Jag begriper också varför de gör som de gör., men jag accepterar det inte.

> Konstigt dock att de inte gjorde någonting åt saken
> tidigare. Det är inte tillåtet bara för att portar har varit öppna
> förut. Precis som det inte är tillåtet att sprida piratkopierad data,
> vilket även det "går" om man nu vill det.

Det är aldrig någon som sagt att det varit tillåtet, vi har sagt att de sett
mellan fingrarna med det. Därigenom får de en kontroll som de inte
ska ha.

> Ja, det skiljer väl ganska grovt från de andra levrantörerna. Frågan är
> hur länge bredbandsbolagets filosofi kommer leva kvar.

Det verkar gå rätt bra. Nu kan man får en subventionerad dator från dem
om man tecknar abbonemang. Det var en jättesucce.

Om jag frågar såhär; rakt ut till alla på listan: Om ni fick välja mellan
BBB och vilken annan leverantör som helst, vad skulle ni välja då?
Svaret på den frågan bör ge en fingervisning om huruvuda BBB kommer
att finnas kvar.

> IP-adresser kostar ingenting, och brukar inte vara speciellt svårt att
> få i stora mängder om man nu skulle ha ett faktiskt behov av en stor
> mängd.

Tja, jag har ju bara *hört* att det är knepigt att få IP-adresser. Men jag kan
ha fel. Hursomhelst så tror jag inte att BBB kör DHCP för att hindra folk
från att sätta upp servrar.

/Fredrik