Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

On Thu, 07 Nov 2002 [12:35],
    Lars Andersson (lars@rockar.nu) wrote:

> Nu ringde en av jobbets kunder (jobbar på ett webbhostingföretag) och
> undrade om vi återigen kunde peka ut hans mail till ett dynamiskt ip på
> telias adsl-nät. Han blev mäkta skitförbannad när jag förklarade för
> honom varför det inte fungerade. Han hade felsökt internt som en galning
> och förstod inte riktigt varför det fungerade.
>
> Det är helt ok att stänga av, om man ger kunderna möjlighet att byta
> leverantör och säger till i tid, god god tid.

Om det nu vore en tjänst som man fick använda tidigare så kunde jag
hålla med dig där. Men nu var det ju faktiskt så att man faktiskt inte
fick ha några tjänster igång om jag minns rätt. Då kan man väl knappast
kräva något av företagen bara för de stänger en port som borde varit
stängd från början.

Jag förstår inte hur man kan bli grinig över en sådan sak? Man ska mer
vara glad att inte telia aggerat mer surt och börjat anmäla folk för
servertjänster och vem vet.. Nu har jag ingen aning om hur kontrakten
ser ut, men jag kan tänka mig att som privatperson ligger man nog inte
helt bra till i det läget.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX