Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

On Thu, 07 Nov 2002 [12:35],
    Fredrik Persson (frepe@bredband.net) wrote:

> Det spelar ingen roll vad det kostar, det är en fri marknad och var en och
> gör som de vill. Jag tänker aldrig tycka synd om vare sig Telia eller BBB.
>
> Däremot är våra attityder extremt viktiga. Vi får inte acceptera att låta oss
> luras till att tro att bara för att ADSL-abbonemanget kostar 350:-/mån så
> får vi inte ha någon inkommande trafik.

350kr är väl ingenting för den hastighet samt hållbarhet du får för
priset? Vill du maila kan du använda dig av din internetlevrantörs SMTP,
och vill du kunna ta emot mail så går det att sätta upp konton för
kanske några kronor extra per månad.

>  Jag säger det igen; det räcker
> att de säljer tvättmedel mellan Farmen och Popstars på TV4,
> på nätet vill jag ha min egen FTP-server.

Och vem ska betala för den FTP-servern då? Jag menar, inget företag gör
det här för att vara snäll, de gör det för att tjäna pengar. Skulle
privatpersoner hantera sin mail hemma så tappar många av företagen
mycket av deras egna tjänster. Och det skulle jag inte gå med på om jag
hade företag (:

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX