Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

> Om man ska producera någonting, och då syftar jag inte på användandet av
> tjänster som tillhandahålls - t.ex. mail, så bör man rimligen skaffa
> sig en sådan access till Internet. Att skaffa en konsumenttjänst för något
> som istället lämpar sig för en företagstjänst är bara Fel[tm].

NÄ! Där håller jag inte ALLS med dig!

Det är helt fel att skilja på konsument och företagare i det här
fallet. Internet är unikt som kommunikationsmedium och ska
så förbli. Vi är inte konsumenter eller producenter, utan alltihop
samtidigt. Det var ju det som gjorde Internet till en sån fantastisk
grej. ("Har du en egen hemsida?? Ballt, jag ska också skaffa det
där internet så att jag kan göra en.")

Det här handlar om attityder och våra är minst lika viktiga som någon
annans. Din attityd, Hans, är farlig och spelar rakt i händerna på
de krafter som vill göra Internet till ytterligare ett ställe att sälja
tvättmedel och dokusåpor.

> Trots allt; Bredband i Sverige är _fruktansvärt_ billigt, speciellt med
> tanke på den mängd bandbredd som tillhandahålls kontra kostnaden för att
> bygga upp och driva de näten.

Det spelar ingen roll vad det kostar, det är en fri marknad och var en och
gör som de vill. Jag tänker aldrig tycka synd om vare sig Telia eller BBB.

Däremot är våra attityder extremt viktiga. Vi får inte acceptera att låta oss
luras till att tro att bara för att ADSL-abbonemanget kostar 350:-/mån så
får vi inte ha någon inkommande trafik.

 Jag säger det igen; det räcker
att de säljer tvättmedel mellan Farmen och Popstars på TV4,
på nätet vill jag ha min egen FTP-server.

/Fredrik