Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

> Om jag inte minns alldeles galet så får du inte köra egna tjänster, men
> att Telia har sett mellan fingrarna så länge det har skötts på ett
> "snyggt" sätt. SMTP har uppenbarligen inte skötts på ett snyggt sätt, och
> därmed så spärras då inkommande trafik mot port 25 - fortfarande enligt
> avtalet.
>
> Att det inte varit spärrat innan betyder inte att det har varit tillåtet...

Typiskt storföretagarsätt... det är tillåtet fast det egentligen är förbjudet... att
se mellan fingrarna är bara ett annat sätt att ha kontrollen, att kunna
sätta stopp helt godtyckligt när som helst utan förklaring.

Jag vet att många inte har sån tur; men BBB har inte bara största bandbredden
av alla, de har även uttryckligen tillåtit sina kunder att sätta upp servrar av
alla de slag så länge det inte rör sig om kommersiell verksamhet.

Visserligen har BBB också DHCP men det tror jag inte är en metod för
att stoppa folk från att sätta upp servrar, utan för att IP-nummer är ganska dyra
och svåra att få i stora mängder.

/Fredrik