Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

On Thu, 7 Nov 2002, Peter Mathiasson wrote:

> Dock tillhandahåller Telia väl enbart dynamiska IP adresser till viss
> del pga att kunder _inta_ skall köra egna tjänster?

Om jag inte minns alldeles galet så får du inte köra egna tjänster, men
att Telia har sett mellan fingrarna så länge det har skötts på ett
"snyggt" sätt. SMTP har uppenbarligen inte skötts på ett snyggt sätt, och
därmed så spärras då inkommande trafik mot port 25 - fortfarande enligt
avtalet.

Att det inte varit spärrat innan betyder inte att det har varit tillåtet...

 -- Hans.