Re: Re: Problem med exim: cannot connect to server...

On Thu, Nov 07, 2002 at 10:58:04AM +0100, Lars Andersson wrote:
> Den här stängningen om den nu är aktiv för adsl-kunder kommer att få mig
> att orka ta steget att byta till en annan leverantör. Tror dock att jag
> inte skulle ha orkat om jag inte flyttar från lägenhet till hus i samma
> veva vilket gör att jag ändå måste säga upp/flytta allt.

För att vara riktigt ärlig, är det inte bättre att ha en MX på en
stabilare lina än ADSL för privatpersoner?
Om ni har sekundär MX hos annan leverantör så förstår jag.

Tro nu inte att jag tycker det Telia gör är bra, i alla fall inte på det
sätt de har utfört ändringen. Utan att ha någon konkret källa så vill
jag påstå att spärra port 25 har för andra leverantörer genererat i
färre spam. Är rätt säker på att AOL gör det.

Förhoppningsvis får någon utav er tag i en trevlig tekniker på Telia som
kan förklara,
 * Varför ni inte blev informerade i förväg.
 * Vad ni skall göra för att lösa problemet.
 * Om det inte finns någon lösning, har ni då rätt att bryta era avtal?

Dock tillhandahåller Telia väl enbart dynamiska IP adresser till viss
del pga att kunder _inta_ skall köra egna tjänster?

--
Peter Mathiasson, peter at mathiasson dot nu, http://www.mathiasson.nu
GPG Fingerprint: A9A7 F8F6 9821 F415 B066 77F1 7FF5 C2E6 7BF2 F228