Re: Problem med exim: cannot connect to server...

On Wed, 6 Nov 2002, Martin Samuelsson wrote:

> Prova att kontakta telia's kundtjänst eller byt internetleverantör.

För er som tycker martins meddelande var lite väl kryptiskt: =)

Telia har sedan någon vecka spärrat alla inkommande anslutningar till
port 25 (smtp) på sitt nät. Detta för att undvika spam, eller
egentligen undvika att kunder sätter upp mailservrar med felaktiga
inställningar.

Jag vet inte hur tillmötesgående telia är om man kontaktar dem och ber
att porten ska öppnas på just ett specifikt fast ip, men jag läste i
CS att de inte har några som helst planer på att öppna porten
generellt igen.

Synd bara att telia har glömt informera sina kunder. Igen. Oh, well...

--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.bth.se