Re: Installera skrivare..........

On Tue, 5 Nov 2002, Kiwo wrote:

> Har köpt en skrivare som jag skulle vilja ha under min burk med debian
> kan någon hjälpa mig med detta
>
> skrivaren är en Epson C42SX med USB-koppling

Jag har inte stenkoll på skrivare under linux eftersom jag inte har
någon själv. Det verkar dock som att det bästa för dig är att
installera Cups [1] (finns som debianpaket) och sedan installera
gimp-print-drivrutinen[2] (finns nog också packeterat) i cups till din
skrivare. Din skrivare har fullt stöd under linux.

Cups har både en mycket ingående manual och flera setupprogram, tror
tillochmed det finns roliga peka-klicka-program som installerar din
skrivare. Kolla in länkarna och prova lite så kanske du kan ställa mer
specifika frågor om du får problem med installationen?

[1] http://www.cups.org/
[2] http://gimp-print.sourceforge.net/index.php3

--
Fredrik Jonson