working desktop KDE? Blackbox?

Hej!

Jag vet att detta kanske inte är rätt fourm för denna fråga, men jag gör ett försök.

Jag har en debian sid, med blackbox som wm. jag kopplar den mot en termserver för serieportar, och brukar kunna ha omk 30st xterm öppna med en seriport e varje. Jag kommer ihåg att förut kunde man ha typ "floating desktop" dvs att fönstret anpassade sig automatiskt i storlek så att man rymde allt.

Jag saknar den funktionen! För mig spelar det ingen roll vad WM jag kör bara jag får den funtionen. Altså att man har ett enda stort workarea som man kan scrolla i!

Jag vet att jag kanske inte lyckats formulera mig bra, men jag hoppas att ni förstår vilken funktion jag är ute efter.
Lars Lindgren
"I'm on the path, he thought. I don't have to know where it leads. I just have to follow."
"Light thinks it travels faster than anything but it's wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it."