Skumt keyboard problem

Hejsan.

Jag har ett litet problem med mitt tangentbord. Det är nog inte
debianspecifikt men jag tänkte prova här ändå. Det är nämligen så att ibland
så låser sig tangentbordet i ctrl läge. Som om jag hade haft ctrl intryckt
hela tiden. Och det gör saker och ting ganska svåranvänt. Det kan komma av nån
konstig tangenttryckning, i sånt, finns det nått sätt att låsa upp ctrl-mode?
Eller så kanske det helt enkelt är mitt tangentbord som börjar skicka konstiga
på klister i tangetbordet självt eller liknande. Med största sannorlikhet är
det nått mjukvarurelaterat.

Nån som har några ideer?

Johbe

--
 Roberto: Geez, I've seen lines move faster in a sperm bank.