Re: resolv.conf resettas

On Tue, 15 Oct 2002, Ivar Alm wrote:

> Provade sätta nodns i pump.conf för eth0, så att inte resolv.conf ska
> uppdateras, och ändrade resolv.conf manuellt, men det känns inte som rätt
> väg. Det fungerade i vilket fall. Jag hade kvar mina dns'er i resolv.conf
> efteråt.

Det är rätt väg om du inte vill att pump ska ändra i resolv.conf.

> Funderar på om win-burken skickar sitt eget interfaces ip som dns. Det
> verkar korkat då jag satt mina två dns'er i tcp-inställningarna på det
> interfacet.

Det verkar onekligen som om din win-burk är felkonfigurerad och inte
lämnar ifrån sig rätt dns-inställningar till dump.

Vad säger '/sbin/pump -i eth0 --status'? Om du får rätt namnservrar
från dhcpservern så ser du dem i listningen av det kommandot.

--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.bth.se