Re: Dålig fart p å ftp.sunet.se

On Mon, 7 Oct 2002, Emil wrote:

> Hmm.  Hur laddar du ner (ftp eller http)?  Det finns ingen medveten
> hastighetsbegränsning på iso-filer, däremot hanteras de i http-fallet av
> en egen demon för att inte ordinarie webserver skall blockeras av dem.

Jag använde http när jag testade så då var/är det väl prestandan i
iso-demonen som haltar lite. Jag får med lätthet runt 5 megabyte per
sekund på vanliga filer men på ftp1.sunet.se:8080 så får jag för
tillfället knappt 15KB/s.

Använder jag en ftp-klient (ncftp) så ser jag samma tendens, runt 5
MB/s för enskilda paket men 180kB/s för delar av redhat 8.0-ison. Just
nu ivarjefall.

--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.bth.se