exportera gnupg

Tjenare!

Jag sitter här med unstable på min bärbara och har skapat nycklar osv.
Jag vill kunna sign'a, avkryptera osv. mha. sammam nycklar som jag har
här på en annan maskin som jag ssh'ar till ( dvs. universitetets). Man
borde kunna fixa så att man slipper skriva in lösenord, utan identifiers
mha. public-keys, eller hur?

Nu undrar jag vilka nycklar jag ska exportera, och hur man gör.
Ja, jag vet. RTFM. Men jag är antingen för lat eller för dum, men jag
kunde inte riktigt hitta just det här i dokumentationen. Undrar helt
enkelt hur andra löst det.

Kruxet är också att gnupg inte finns på den andra datorn, det är pgp som
gäller.

Tacksam för alla förslag och kommentarer.

Max
--
| Max Koszela max.koszela.4377@student.uu.se |