Re: Grafiskt packetverktyg

On Wed, Sep 25, 2002 at 12:51:36PM +0200, Johan Kristell wrote:
> Jag är en ny, men mycket nöjd användare av debian. En fråga har jag
> dock. Finns det något grafiskt program för hantering och nerladdning av
> debianpacketen? dselect är lite väll rörigt för min smak :)

aptitude. Det har dessutom vissa trevliga funktioner som apt-get saknar.
Bl.a kommer den ihåg vilka paket som har blivit automatiskt installerade
och tar automatiskt bort dem när inte något paket kräver dem längre.

--
Peter Mathiasson, peter at mathiasson dot nu, http://www.mathiasson.nu
GPG Fingerprint: A9A7 F8F6 9821 F415 B066 77F1 7FF5 C2E6 7BF2 F228