NFS-Mount i Woody

Hej Bullen!

Jag är ny på listan, och har egentligen bara en fråga.

Jag har ett problem med NFS i "nya" Debian 3.0 Woody.
Jag kör default-kärnan som följer med cd-installationen, och har delat ut ett test-directory i roten, som jag passande nog döpt till /test
Detta directory har rwxrwxrwx och har ägaren nobody.nogroup .

min exports-fil ser ut som såhär:

/test *(rw)

och mina hosts.allow och hosts.deny är tomma på all relevant information. Detta fungerar alldeles utmärkt i potato men fungerar inte alls i woody. Vid start av NFS-daemonen får jag "function not implemented" och vid försök till montering får jag "Permission denied".

Jag hoppas att det är någon som har möjlighet att hjälpa mig.
Jag skulle föredra om jag får en cc på svaret direkt till min mailadress. =)

MVH Mathias

På MSN hittar du det roliga, intressanta och användbara på internet: http://www.msn.se