Re: Angående logotyp

* Quoting mattias/spikboll <spikboll@gmx.net> [22 Sep-02 22:16]:
> Här finns en bättre bild:
>
> http://www.w5online.co.uk/files/links2.htm
>
> och här har du en jämförelse som visar att det inte är samma virvel:
>
> http://spikboll.net/pics/debian-drr.png

fin översikt. Men, jag tycker ändå att dom är "för" lika, jag vill
nästan påstå att det är debianloggan fast "omvänd".

Tänk dig att viveln rullas ut och rullas ihop åt andra hållet .. t.ex.
prickarna i mitten hamnar då längre ut, som på DRR's logga.

Sedan är deras logga lite förminskad också, vilket gör att den ser
"fetare" ut.

Vad tycker du om likheterna på denna bild?

http://hem.alfredsson.org/~alfs/debian-drr2.png

jag har dragit streck mellan de saker jag tycker är lika, det blev lite
plottrigare än jag tänkte eftersom det var så många likheter :)

jag tycker det är för många likheter för att bara vara en slump..

Man kan ju även tänka sig att det är originaldesignern som gjort deras
logga också..

Mvh,
 Stefan