IP-Masquerading, Firewall

Hej,

Jag har lite problem med när jag håller på med att följa instruktionerna till
IP-Masquerading-HowtTo. Det är när jag är klar med att kompilera kärnan
(2.4.19) skall man skriva in i /etc/rc.d/rc.local: etc/rc.d/rc.firewall. Och
den existerar som sagt inte i Debian. Jag hystade in rc.firewall i rc.boot.
Gissar att det gör sama sak. I vilket fall som helst så vill den ha en
katalog som heter /etc/rc.d/init.d/functions. Den existerar inte den heller
och ligger inte under init.d i Debian.

1. Jag har lagt rc.firewall i /etc/rc.boot. Fungerar det?
2. Den vill ha en fil i /etc/init.d/functions?. Var finns den egentligen?

Mvh Benny Jensen