Re: apt-build

Robert Hansson <robert.k.hansson@telia.com> writes:

> Någon fil /etc/apt/preferences har jag inte???

Min ser ut så här:

Package: *
Pin: release a=testing
Pin-Priority: 777

Package: *
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: 333

Den gör att jag kan på begäran dra in paket från unstable trots
att jag kör testing. Typ:

apt-get -t unstable install galeon

Tråkigt nog funkar det inte mot alla siter (mot sunet går det, men
inte mot t ex ftp.acc.umu.se, iaf inte sist jag provade).

> Det jag vill göra är att compilera xfree86 med "gcc > 3" och med
> CFLAGS='-march=athlon -mcpu=athlon -O3 -pipe' går det att få apt-? att
> göra detta.

Jag minns att det fanns ett paket som hette nåt i stil med
'gcc3.0-athlon-builder', men jag kunde tyvärr inte hitta det nu.
'pentium-builder' finns iaf.

Intressant läsning:

http://debianplanet.org/node.php?id=675

--