Re: wireless-tools samt wireless-ng

tor 2002-09-19 klockan 21.15 skrev Tommy Dugandzic:
> Mitt dlink wlankort slutade fungera efter att jag provade att apt-get
> install wireless-ng. Jag såg nämligen på ngn hemsida att de
> drivrutinerna(?) skulle fungera bättre med just mitt nic. Dock slutade det
> fungera helt.
>
> Jag misstänker att apt-get remove wireless-ng inte lyckades ta bort allt
> paketet redan hunnit ställa till med. Bla så lämnade den kvar lite filer i
> /etc/pcmcia (wlan-ng, wlan-ng.conf, wlan-ng.opts), /etc/network/if-pre-up
> mfl.

*snip*

Hinner tyvärr inte förklara hur pcmcia stödet funkar, men ett tipps är
att den använder saker i /etc/pcmcia tillsammans med ID'et för ditt kort
för att identifiera vad den ska ladda för kernel modul.

När du gör apt-get remove på ett debian packet, så tar den inte bort
config filer, detta görs bara när man "purgar" packetet.

dpkg -P packetnamn har jag för mig gjorde biffen.

Lycka till med toaletten.

Mvh Mikael
--
Email: mikan@mikan.net		mobile: +46 70 740 1585
PGP: 1024D/20E93E8E 76F9 E895 1073 12B8 A281  8144 5A1E 4BDD 20E9 3E8E