Re: ldapsearch...

On 18 Sep 2002, Daniel Swärd wrote:

> Har du nåt [perl-]exempel man kan titta på?
>
> (Sitter och läser en perl-bok nu... Har inte testat att använda det...)

Jag gjorde ett projekt med perl-ldap i våras. Men minnet sviker mig.
Börja med att ladda ner perlldap: http://perl-ldap.sourceforge.net/

Det finns ganska mycket exempel i manualbladen som följer
med. Fördelen med perl-ldap är att själva biblioteket konvererar
base64-kodade attribut så att man slipper hela den hanteringen.

Jag kan inte komma på något bra exempel just nu men jag ser att
dokumentationen har en hel del så kolla igenom det först.
http://perl-ldap.sourceforge.net/doc/Net/LDAP/Examples.html
http://perl-ldap.sourceforge.net/doc/Net/LDAP/FAQ.html
http://perl-ldap.sourceforge.net/doc/

--