Re: Windowsnät

Den här tråden verkar ha varit död en vecka eller så, men eftersom
mail-headern skvallrade om att Thomas liksom jag var lindesbergare kände
jag mig tvungen att säga några ord...

Det absolut enklaste sättet att skaffa tillgång till windows-näten är
enligt min mening, om man inte har tid eller ork att lära sig använda
samba på det "vanliga" sättet är att  helt enkelt installera något
gui-verktyg för att mounta samba-partitioner, t.ex. gnomba eller
smb2www. Särskilt gnomba tyckte jag själv om då det var ganska enkelt
att använda, man kunde skanna av nätverket efter smb-servrar m.m.

Använder man sig mycket ofta av de här tjänsterna för att komma åt en
viss grej, t.ex. om man har en windows-server på nätverket är det dock
smartast att göra såsom tidigare svarare föreslagit.

		/Oskar Fasth (NA2)