Spelet "Polis"

Någon som känner till något projekt som siktar på att göra "Polis"-spelen spelbara på
Linux? (Spelen Polis alltså, från Vision Park: http://www.visionpark.com/sv/index.html)

Jag tänkte mig något i stil med scummvm. (http://scummvm.sourceforge.net/)

Jag kände plötsligt att jag var lite sugen på att göra ett försök, eftersom jag gillar
spelen skarpt. Det är i princip en mängd quicktime-klipp och ett manus som drivs
av en spelmotor. Jag bedömer att spelmotorn är tämligen enkel och det är i
synnerhet den som måste re-implementeras. Man kan tänka sig t.ex. SDL som
API och kanske en mplayer-komponent som filmklippsvisare.

/Fredrik Persson