Re: Partitionering och filsystem??

tommten@glassbilen.net wrote:

> det finns tillfällen då det är trevligt när vissa delar av filsystemet
> hålls på en egen partition av driftsäkerhetskäl..
> t.ex kan det vara trevligt att kunna se till att /var inte blir knökfull
> bara för att en användare eller du själv råkat tanka ner massa saker till
> hemkatalogen..  :)

Håller med (även om jag av ren lathet inte alltid gör mängder av
småpartitioner).

Fast som jag tolkade det rörde det sig inte om några system-kataloger
utan en ren /slask -area för delade filer.  Och dessa är enligt min
erfarenhet _alltid_ för små.  Glad blir jag när lvm börjar stöda ext3 på
riktigt...

// Emil