Re: sylpheed

> Hej igen!
>
> Jag sitter med mailprogramet sylpheed, och har en litet problem.
> I mail så kan jag läsa åäö, men doch så syns inte åäö i headern.
> Den klipper headern vid det första åäö't...
>
> någon som har något tipps?
> Jag har åäa i X och console annars, det verkar bara vara detta program...
>
> /Lasse

  Hej Lasse,
verkar bli så om LANG inte är satt eller om "LANG=C". Prova att sätta
"export LANG=sv_SE".

Ett alternativ kunde vara balsa, var observant då på att i
"preview pane" (rutan nere till höger i balsa) så visas bara början på
långa mail. För att se hela får man dubbelklicka sammanfattningsraden
i rutan uppe till höger.

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data           karl@kalle.csb.ki.se
Lilla Aspö 2340               0173 140 57                       Nätverk
S-742 94 Östhammar            018 260 900            Datorer/Utrustning
Sweden                       010 270 26 67        Linux/Unix konsulting