Routingrproblem

From: anders.wallenquist@kreawit.se

Mikael: Testa tcpdump

Det jag kan se är att debianburken får tillbaka svar från www.sinet.se medan RH burken inte får det. Det kanske går att kika på routingbesluten på något sätt?

Arp registrerar båda maskinerna och de läggs upp i apr-cachen snyggt och prydligt.

Martin: slå av routed

När jag gör detta fungerar inte routingen för debinab-burken heller. Detta kanske rä problemet?

På en RH-burk kan jag sätta statisk routing i en fil på /etc/sysconf/static-route . Vad heter motsvarande i dbian?

Torbjörn: loggar på brandväggen

Jag kan inte hitta några droppade paket som jag kan hänföra till detta. Jag har försökt att utesluta brandväggsreglerna. Det är inte jeller förklaringen när mozilla inte routas men telnet gör det... (oå samma port)

Fler idéer?

Ursäkta stavningen - men jag sitter och skeiver i proncip direkt på port 25

Tack för hjälpen hititills -

Anders Wallenqiost