Re: Nåt trevligt verktyg...

On Mon, Aug 26, 2002 at 02:41:52PM +0200, Daniel Swärd wrote:
> Finns det nåt trevligt verktyg som loggar vart alla filer hamnar när man
> gör en "make install" på nåt paket som _inte_ har nån "make uninstall"?

Vad jag vet, nej. De alternativ som finns är att först installera till
något annat prefix (ganska lätt om filen är vettigt kontruerat, men det är
de ju inte alltid...), eller att trixa med find. T.ex. nåt sånt här:

$ touch /tmp/now
$ make install
$ find /usr/local -newer /tmp/now

Detta är ju inte det minsta säkert om det finns andra användare eller
program som manipulerar filer samtidigt, men i enkla fall kanske det
funkar hyfsat...

Martin

--
Martin Sjögren