Re: Kompilera saker själv

Mikael Claesson:

> Hur får man dpkg-grejerna att förstå att det är installerat så att
> det inte gnäller om att man saknar paket (dependencies) när man
> försöker installera andra grejer som använder det?

Det finns ett paket som heter equivs som används för att "fejka"
beroenden, men det är inget jag rekommenderar. Jag skulle rekommendera
att du istället antingen gör ett paket av dina filer - det är relativt
enkelt att få ett paket som fungerar, även om det kanske inte är helt
utan skönhetsfläckar, eller, om du vill ändra något i något som redan
finns paketerat, att du tar hem det existerande paketets källkod
(apt-get source) och ändrar de parametrar du vill ändra.

Mer information om hur du paketerar själv finns i DDP,
<URL:http://www.debian.org/doc/ddp>

--
\\//
Peter - I do not read or respond to mail with HTML attachments.