KDE3.0.3 problem i Woody...

Hej alla!

Körde KDE2.2.2 här nyss och det funkade kalas, men bestämde mig för att uppgradera till KDE3.0.3..

Så jag satte igång och rensa 2.2.2 först och sedan apt-get'tade ett jäkla gäng 3.0.3 paket. Fick inga konflikter eller något. Sedan startade jag kdm, och den gick inte alls att logga in med. Man ser bakgrundsbilden och själva inloggningsrutan, men den är liksom inte färdigritad grafiskt, och det går heller inte att klicka i inmatningsfälten.. Så jag stoppade den och körde 'startx' med en vanlig användare istället (efter att ha tagit bort min gamla ~/.kde). Såg ut att funka kalas ända tills den fastnar jättelänge på det sista laddnings- momentet (återställer tidigare session eller liknande).. Den fastnar på 0% och bara står där. Arbetsbaren (kicker) är precis som kdm, inte klickbar och mycket av grafiken saknas. T.ex. "start-knappen".. Det enda man egentligen ser på baren där nere är knapparna log out och lock screen + klockan (inget är dock klickbart)..

http://users.du.se/~d98rma/snap1.png

Så vad gör man? Vad är det som spökar? Är det min xserver eller har jag missat något paket eller vad kan man prova? Så kdm och kicker drar igång som de ska.. Jag kan annars köra igång program lite halvbra med
Alt+F2, typ konqueror, kcontrol, konsole osv..

Hoppas ni kan hjälpa mig! Tack på förhand!

mvh Robert