Apache-ssl

Hejsan!

Nybörjare som jag är har jag de senaste veckorna fipplat-på ganska
ordentligt med Debian maskinen min, har fått kläm på den förträffliga
'apt-get' funktionen...

Nåja, jag har installerat bland annat : Apache, PHP4, mySQL, PHP4-mysql samt
Apache-ssl.
Allt fungerar klockrent...NÄSTAN
problemet ligger i de 'säkra' sidorna. Om jag ansluter till mina webbsidor
med https över port 443 går det helt enligt plan... så länge jag bara
besöker html-sidor.
Så fort jag försöker se en .php-sida så tror webbläsaren att jag ska ladda
ner filen?!

Vad är det som är fel?
Var ska jag  börja nysta?

/Patrik