Re: APM och Kernel.

On 20 Aug 2002, David wrote:

> Du har byggt den nya kerneln väll?
> och konfat om lilo (kört lilo)

Inte ännu; jag tänkte leta ett tag efter info om huruvida det möjligtvis
går att aktivera apm nu när den redan är inkompilerad med "disabled by
default". Jag ska precis testa att ge kerneln "apm=on" som parameter när
jag bootar datorn. Det kanske funkar. Vi får se :). Om det funkar kanske
det inte är "rätt sätt". Men det känns som om risken att jag ställer till
med nåt är mindre om jag lyckas få det att funka utan att kompilera om
kerneln. Min laptop har exv ingen diskettstation - så jag lever lite
farligt :).

--
Regards,

Tommy - http://www.geocities.com/todu5811/autosignature?211