Re: APM och Kernel.

On Tue, 20 Aug 2002, Martin Samuelsson wrote:

> Det blir alltså ett deb-paket av hela kerneln, inklusive konfiguration &
> moduler. Logiskt ihopklumpat i en fil.
>
> Källkodsträd brukar, för mig, ha en förmåga att försvinna. Debianpaketen
> blir naturligare att versionsnummrera.
>
> Så tänker jag. Kanske fel för dig, men det funkar bra för mig.

Ok. Om jag skulle ha vanan inne att göra .deb-paket skulle jag nog också
göra som du. Men men.. Mitt "make menuconfig" säger mig att min nuvarande
konfiguration visst har "Advanced Power Management BIOS support" ikryssat,
men att även underkategorivalet "Disable APM by default" är ikryssat. Det
låter ju som om det borde gå att "enabla" det redan inkompilerade stödet
utan att kompilera om hela kerneln?

--
Regards,

Tommy - http://www.geocities.com/todu5811/autosignature?208