Re: APM och Kernel.

On Tue, Aug 20, 2002 at 10:50:31PM +0200, Tommy Dugandzic wrote:
> Yes! Det funkade på första försöket! Jättetack! :). (Kunde inte gå och
> lägga mig riktigt ännu. "Jag skulle bara foo lite".

np.

> Du menar ifall jag vill ge min kernel-konfiguration till någon annan
> eller? För varför skulle jag personligen ha nytta av att göra ett .deb av
> min konfiguration? Eftersom .config finns i sås-katalogen kan jag väl lika
> gärna bara packa den med tar -zcvf för eventuella framtida bruk?

Det blir alltså ett deb-paket av hela kerneln, inklusive konfiguration &
moduler. Logiskt ihopklumpat i en fil.

Källkodsträd brukar, för mig, ha en förmåga att försvinna. Debianpaketen
blir naturligare att versionsnummrera.

Så tänker jag. Kanske fel för dig, men det funkar bra för mig.
--
/Martin