Re: APM och Kernel.

On Tue, 20 Aug 2002, Martin Samuelsson wrote:

> Ifall du installerat din kernel på rätt sätt, som ett debianpaket, så
> finns konfigurationsfilen i /boot/
>
> Till exempel:
>
> lura% dpkg -L "kernel-image-2.4.17-xfs"|grep config
> /boot/config-2.4.17-xfs
>
> Alltså är det bara att kopiera /boot/config-VERSION till
> /usr/src/kernel-source-NYVERSION/.config & köra make config som vanligt.

Yes! Det funkade på första försöket! Jättetack! :). (Kunde inte gå och
lägga mig riktigt ännu. "Jag skulle bara foo lite".

> Kommandot make-kpkg ifrån paketet kernel-package är lämpligt att använda för
> att skapa egna debian-paket av när man kompilerar en kärna själv. Mycket
> trevligt & användbart.

Du menar ifall jag vill ge min kernel-konfiguration till någon annan
eller? För varför skulle jag personligen ha nytta av att göra ett .deb av
min konfiguration? Eftersom .config finns i sås-katalogen kan jag väl lika
gärna bara packa den med tar -zcvf för eventuella framtida bruk?

--
Regards,

Tommy - http://www.geocities.com/todu5811/autosignature?206