APM och Kernel.

Jag försöker få igång APM på min laptop och det verkar som om jag gjort
ngt fel under Debian-installationen då APM-stödet inte blev en del av
kerneln. Konstigt.. (Kanske för att jag gjort apt-get dist-upgrade till
sid?) Men men.. Jag vill nu kompilera en ny kernel där jag
aktiverar APM-funktionen i den.

Jag har kommit så pass långt att jag kör "make menuconfig" och hamnar i
menyn med alla valen. Dock verkar det som om min nuvarande kernels
konfiguration inte är default. Går det att säga till "make
menuconfig"-programmet att den ska kolla min nuvarande linux-binär och
utgå ifrån dens intställningar? För jag har ingen aning om vad jag ska
kryssa i eller inte. Allt jag vill är att kryssa i APM-stöds-knappen.

Och eftersom jag inte kompilerat den kerneln jag kör på just nu, själv, så
har jag heller inte ett katalogträd med alla kernel-källkodsfiler
färdigkonfigurerade.

--
Regards,

Tommy - http://www.geocities.com/todu5811/autosignature?202