Re: Vafan?

Daniel Swärd wrote:
> kör woody och en som kör unstable, men nu precis har min unstable-burk
> fått problem att mounta NFS. Jag har inte gjort några ändringar
> överhuvudtaget, men nåt konstigt är det. Får "permission denied" hela
> tiden.

Troligtvis finns felet i Woody-burken.

Har haft såna konstigheter.
Det kan iofs bero på mycket
(t ex låsfiler som finns kvar efter hard reboot )

Mitt fall berodde troligen på nåt fel med att jag
körde nfslockd så prova att stänga av allt och sen
bara starta portmap+nfs på woodyburken.

(jag plockade även dän lite filer i /var/lib/nfs-katalogen
men jag tror inte att detta betydde nåt.
Kolla /var/lib/nfs/{etab,xtab} i jämförelse med /etc/exports

> Jag är för trött för det här...
>
> 	/Daniel

Vänligen
/Daniel.2