Problem med Emacs och Galeon

God dag!

Jag har problem med Emacsen och Galeon, båda installerade via apt. Det
är det första programmet som jag har störst problem med; M-x fungerar
inte! Jag har ingen aning om vad detta kan bero på, då varken min wm
(fluxbox) äter upp tangentbordsekvensen eller meta är felmappad. Således
fungerar varken M-x doctor eller M-x cmulisp (för cmucl)! Ack och ve,
ack och ve.

Det andra problemet är av ringa betydelse: ett rent kosmetiskt fel.
Galeon använder Mozillas rullister av någon underlig anledning. Alltså
är dessa i Galeon blåa av den typ som Mozilla använder i sitt moderna
tema. Jag hade inte det problemet i Gentoo Linux eller FreeBSD, så jag
kan tänka mig att det är något problem med paketet... Eller?

MVH,
Malte Obbel Forsberg
malte@unix.se
http://malte.unix.se