Telia ADSL och Gnome 2.0

Hej!

Jag är en ny Debiananvändare. Var snäll mot mig ;-)

Jag undrar över hur man konfigurerar Debian för att köra mot Telias ADSL
tjänst. Jag har läst lite i arkivet för denna mailinglista och sett att
det verkar fungera finfint. Finns det en bra readme eller howto dokument
över hur man gör? Linux DSL Howto dokumentet
(//www.tldp.org/HOWTO/DSL-HOWTO/) verkar innehålla allmän information om
Linux och (A)DSL. Det innehåller länkar till info om att köra Linux mot
olika ADSL leverantörer, men tyvärr inget specifikt om Telia ADSL.

Jag kör Debian 2.2, men vill uppgradera till 3.0 Jag undrar om någon vet
om man kan köra Gnome 2.0 på Debian 3.0. I releasekommentarerna till 3.0
står det att Gnome 1.4 ingår. Jag vill också helst köra XFree86 3.6
eftersom den innehåller stöd för mitt något udda grafikkort, vilket inte
XFree86 4.X gör. Min idealinstallation skulle alltså vara Debian
3.0/XFree86 3.6/Gnome 2.0. Så min egentliga fråga är om någon vet om man
kan (eller definitivt inte kan) köra Gnome 2.0 med XFree86 3.6 på Debian
3.0.

Tacksam för all hjälp.

/Paul