Re: Tjäna pengar på OSS (Var: Ny på listan)

On Wed, Aug 14, 2002 at 11:36:50AM +0200, Mikael Bergman wrote:

> Den kanske skiljer sig mot Mandrake men bryter inte nödvändigtvis mot GPL.
> GPL förbjuder dig inte att ta betalt [1], däremot måste den som betalt
> (och alla som köparen distribuerar binärer till) erbjudas tillgång till
> källkoden [2].

Ah, tack till alla som rättade mig på denna punkt. Jag trodde man var
skyldig att dela med sig av modiferad GPL mjukvara så fort den
började distribueras (alltså skilt från personligt bruk), och då till
fler än de som får binären.

Tur att jag använde ordvalet 'Tror att det strider'. :)

Förlåt för felaktig anklagelse, får ta och läsa på bättre.

//Fredde