Re: Re: xdm-config

Ah! Jag kom en grej till... (du har väl förresten sett till att starta OM X efter att du ändrat i filen hoppas jag?)

> gjort, provat funkar inte.

På burk1; är du säker på att du ska köra "xhost +" som "root" där? Om du har startat X som root (ej att rekommendera) så är det rätt, men i det generella fallet så ska du nog skriva "xhost +" som den användare som loggade in via display managern. Lite rörigt förklarat kanske, men du fattar nog.

Sen kan du ju prova att skriva IP-nummer ist.f. burk1 i $DISPLAY, om det skulle vara något problem med att hitta namnet.

/Fredrik Persson