Re: Re: Versionsnummershysteri (Was: Re: Re: Nån utvecklare här... Designfels-ex

> Du kan installera det från CD. Vad är problemet med det? Att du måste
> byta CD lite då och då? Är det bättre med en distro som är så liten att
> den rymms på en CD? Vad gör du då när de program du vill ha saknas?

Nejnej, du missförstår, jag har inget emot att installera från CD. Potato är
jättesmidig att installera från CD och det har jag också gjort vid flera
tillfällen.

Problemet är ju, som Anders Arnholm påpekade, att *Woody* inte är (eller var,
innan den "släpptes") lika enkel att få på CD.

> Inte officiellt. Det har dock varit prat om att börja göra det
> officiellt.

Ja, vad har argumenten emot det varit? Det låter som en bra idé tycker jag,
för de som inte har en tillräckligt snabb internetuppkoppling.

> Förresten, innan Solaris 9 just släpptes, när kom Solaris 8 ut? Hur
> många är det som klagar på att Sun som, likt Debian, försöker skapa ett
> stabilt system har utdaterad programvara?

Sun har ju på något sätt sluppit att bli måltavla i versionnummerjakten.
Fråga mig inte hur. Men de har ju aldrig heller haft samma incitament att
marknadsföra just programvaran.

/Fredrik Persson