Re: Re: Re: Re: Re: Kerberos

mån 2002-08-05 klockan 14.36 skrev Daniel SwXrd:
> Hmm, men om jag då kör fler pam-alternativ. Hur ska jag då göra för att
> dela ut hemkatalogerna som ska köras via afs? För att köra afs så måste man
> väl ha en lyckad Kerberosautenticering?

Njae, för att kunna nå saker i afs som kräver en token så måste man vara
authentifierad med kerberos. Du kan fortfarande ha nytta av afs utan
token.

> (Hur fan hade jag tänkt det här egentligen?)

Ingen anning.

> Är det nån som har nån bra idé hur man fixar ihop en säker Linuxmiljö som
> delvis är integrerad med Novell? (dvs, att användare i Linux kan skapas
> automatiskt om de inte finns i Novell (så man inte blir beroende av
> Novell-härket))

Du kan ha användar filen (/etc/passwd motsvarande) i nds tror jag, det
finns ngn modul för ldap i alla fall, och nds kunde väll emulera ldap?

> (på nåt sätt tror jag att min deadline till att ha det här uppe och
> rullande är på måndag...)

Är detta en kth sak? I så fall vart sitter du på kth? Ett tipps är att
slänga iväg ett brev på heimdal listan (engelska), el gå in på
kom.stacken och titta om det finns ngn av heimdal utvecklarna inne.

Mvh Mikael
(också mikan@e.kth.se, fd systemare på kth, och nu konsult)