Re: nätverksproblem vid reboot debian -> windows vice versa

On Sun, 4 Aug 2002, Cenk wrote:

> Hej,
>
>  Jag har ett underligt problem med min internetanslutning. en fungerar utan
> problem egentligen, men när jag försöker boota om till indows ME så dröjer
> det en kvart ungerfär innan man kan komma online.
>
>  Detsamma inträffar då man försöker boota om från windows till debian.
> Telias
> s k support hade inte mycket nyttigt att säga om detta.
>
> Nån som har nån aning om vad som orsakar detta??

..jag glömde föreslå en lösning på problemet också ju :).

Jo, jag föreslår att du testar att försöka få såväl windows som linux att
fråga efter exakt samma ip när du ber om en via dhcp. Det skulle
eventuellt kunna ta bort dina väntetider.

Jag letade själv (av andra skäl) var jag kunde ändra vilken ip mitt
windows, såväl som linux, frågade dhcp-servern om, men kunde inte hitta
det. Om du hittar var, så kan du väl berätta?

--
Regards,

Tommy - http://www.geocities.com/todu5811/autosignature?132