nätverksproblem vid reboot debian -> windows vice versa

Hej,

 Jag har ett underligt problem med min internetanslutning. en fungerar utan
problem egentligen, men när jag försöker boota om till indows ME så dröjer
det en kvart ungerfär innan man kan komma online.

 Detsamma inträffar då man försöker boota om från windows till debian.
Telias
s k support hade inte mycket nyttigt att säga om detta.

Nån som har nån aning om vad som orsakar detta??

Mvh Cenk