Re: Nån utvecklare här... Designfels-exempel

Daniel Mose (dmose@softhome.net) wrote:
> ( Nu fattar jag oxå varför andra CD försäljare
> inte skyltar med Debian direkt, och t o m varnar
> genom att skriva att Debian är för avancerade
> användare.)

hej,

kan säga att jag började med redhat 5.2 och den
fungerade inte ens. däremot fungerade debian och
jag älskade deras installationsgränssnitt. har
efter detta aldrig bytt och tycker att debian är
bra för nybörjare, har dock hört många som sagt
tvärtom så jag har aldrig rekommenderat någon
heller att börja med debian.

nästa release av debian kommer man att göra om
i installationsprogramet. däremot finns det andra
distrubitioner som är baserade på debian, t.ex.
progeny. här kan du hitta deras installer om det
är intressant:
http://hackers.progeny.com/pgi/

storm linux (eller vad den hette) finns också, eller
fanns, du kan säkert hitta deras installations-
program på dess hemsida. (om det nu bara är att
du verkligen avskyr installationsprogrammet)

	örjan.
--
     [x] icq - 496723     [x] url - fobie.net